Ny integration med Lån & Spar
I denne artikel:
Denne vejledning er henvendt til Lån & Spar kunder der har tilmeldt sine konti direkte i netbanken inden 1. januar 2021.
Vi er klar med en ny integration med Lån & Spar, så dine konti fortsat kan blive opdateret efter 1. marts 2021. Det kræver, at du tilføjer dine konti igen i Spiir.
Fordele ved den nye integration
Fremover vil dine konti hurtigere blive opdateret i Spiir. Tidligere kunne der gå adskillige dage, før vi modtog dine poster, da Lån & Spar skulle sende data til os.
Nu henter vi automatisk data én gang om dagen. Og du kan også opdatere dine konti manuelt. Dermed får du glæde af den samme type integration, som vi har med alle andre banker i Spiir.
Hvad du skal gøre
For at få vores nye integration, skal du tilføje dine konti igen ved at logge på Lån & Spar med MitID i Spiir. Det gør du enten via vores app eller web.
I appen📱
- Tryk på ‘Mere’ i appen
- Dernæst ‘Tilføj ny bank’
- Vælg ‘Lån & Spar' og log ind.
På web 💻
- Tryk på ‘Konti’
- Dernæst ‘Tilføj bankkonto’
- Vælg ‘Lån & Spar’ og log ind.
Hvis du ikke ser knappen med 'Aktiver ny integration' betyder det, at den allerede er aktiveret for dig.
Fletning af konti
Når du har logget på Lån & Spar via Spiir, får du muligheden for at vælge, hvilke konti du vil tilføje. Vi kan desværre ikke automatisk matche dine konti mellem den gamle og nye integration.
Når du vælger en konto, får du muligheden mellem at vælge ‘Tilføj som ny konto’ eller ‘Flet med eksisterende konto’.
- Hvis din konto allerede er i Spiir: Så bør du vælge at flette dem. På den måde undgår du dobbelte konti og poster i Spiir.
- Hvis du er i tvivl: Tilføj den som en ny konto. Så kan vores supportere hjælpe dig med at flette dine konti, hvis du ender med dobbelte konti og poster.
Du mister ikke dine eksisterende poster og kategoriseringer, når du tilføjer dine konti igen 👌
Godt at vide
Som følge af EU-direktivet PSD2, skal du hver 6. måned bekræfte, at vi har dit samtykke til at hente dine bankdata. Det gør du ved at logge på Lån & Spar igen med MitID i Spiir. Når det er tid til det, får du en besked i appen.
Har du en Mastercard konto, vil du opleve, at vi ikke har adgang til den med vores nye integration. Vi er i dialog med Lån & Spar om dette, men der er desværre ikke en løsning på det lige nu.