Hvordan tilføjer jeg BankNordik?

5. august – Manglede opdatering af poster i Spiir: Oplever du, at dine konti i Spiir ikke bliver opdateret?

Det skyldes en teknisk ændring hos SDC, som står bag IT-systemerne hos en række af landets banker. Denne ændring har betydet, at vi ikke længere modtager nye poster på dit gamle banklogin i Spiir siden den 22. juli. 

For at din Spiir app kan blive opdateret med nye poster, skal du tilføje dine konti igen – også selvom de allerede er i appen. Det gør du således: 

– Gå til ‘Mere’ > ‘Banker’ > ‘Tilføj ny bank’
– Vælg din bank og tilføj de samme konti, som allerede er i Spiir. 

Vigtigt! Hvis du får muligheden mellem “Tilføj som ny konto” eller “Flet med eksisterende konto”, bør du vælge at flette dem, da de allerede er i Spiir. På den måde undgår du dobbelte konti og poster i Spiir. Det er vigtigt, at du følger denne guide og ikke begynder at slette eller lukke de konti, der allerede er i Spiir. 

For at hente poster automatisk fra dine konti skal du sikre dig, at du har aktiveret mobilbank. Du kan aktivere mobilbank både i din netbank eller ved at logge ind med NemID på bankens app. Når det er gjort, så kan du vælge banken i Spiir og logge på via Spiir med CPR-nr som brugernavn og mobilbank-pinkode som kode. Med denne adgang henter  Spiir på dine vegne poster automatisk fremover.

Sådan gør du:

Via bankens netbank:

  1. Log på netbank
  2. Vælg menupunktet “Aftaler”
  3. Vælg “MobilBank”
  4. Tryk på “Tilmeld”
  5. Følg bankens vejledning

Via bankes egen app:

  1. Hent appen
  2. Tryk på “Tilmeld dig”
  3. Log på med NemID
  4. Følg bankens vejledning
Pinkoden kan du bruge sammen med dit CPR-nr i Spiir til at hente poster fra banken automatisk.

Vær opmærksom på:

  • Vi arbejder på at implementere nye bank-integrationer, som følge af EU direktivet PSD2 (Payment Service Directive II). Det betyder, at du skal logge på din bank igen for at beholde en aktiv forbindelse mellem din bank og Spiir. Du vil også kunne opleve, at du fremover skal logge ind på en anden måde end du plejer. Vi beklager besværet. Du er altid velkommen til at skrive til os, hvis du har spørgsmål 😊

Hvis du har vanskeligheder med at få tilføjet banken kan du kontakte os i support 😊

Stadig brug for hjælp? Kontakt os Kontakt os